недеља, 08. октобар 2017.

Tri leće kolač













  Ovaj kolač na žalost nisam probala u nekoj poslastičarnici na jugu Balkana nego sam za njega saznala putem interneta. Zaintrigirala me tolika popularnost i pročitavši priličan broj recepata došla sam do ove kombinacije koja mi se činila najlogičnijom.
 Inače ovaj slatkiš je poreklom sa južnoameričkog podneblja, a kod nas su ga proslavili albanski poslastičari. Naziv " tri leće" doslovno znači tri mleka i odnosi se na prvobitnu upotrebu kravljeg, kozjeg i bivoljeg mleka, dok modernija verzija podrazumeva mleko, slatku pavlaku i kondenzovano ili mleko u prahu. Iako deluje kao samo obogaćena varijanta koha ovaj je slatkiš mnogo više od toga i nećete se pokajati ako ga pripremite. Moji ukućani su bili više nego oduševljeni i nestao je čak brže no što je napravljen.





Priprema biskvita



Sastojci:

Za biskvit:
7 jaja ( L veličine, nikako mala)
300 g šećera
200 g mekog brašna
200 g oštrog brašna
2 kašičice praška za pecivo
Malo soli
Za preliv:
1 l punomasnog mleka ( sa što većim procentom mlečne masti)
4 dl slatke pavlake ( mlečne, NE  biljne)
4 dl kondenzovanog nezaslađenog mleka  ( možete i zaslađeno al će kolač biti utoliko slađi)*
300 g  gotovog karamel sosa ( ako ne budete mogli da nabavite napravite po ovom receptu duplu meru).
* Ako ne nađete kondenzovano mleko u konzervi ni u bolje snabdevenim trgovinama rastvorite 200 g mleka u prahu u 2 dl mleka.




Finalni postupak



Priprema:
Biskvit:
1. Belanca ulupajte sa malo soli u čvrst šam. Dodajte postepeno šećer, a zatim i jedno po jedno žumance neprekidno muteći. Pomešajte meko i oštro brašno sa praškom za pecivo, te umešajte lagano.
2. Dobijenu smesu rasporedite u papirom za pečenje postavljenu pravougaonu tepsiju ( moja je bila dimenzija 25x35cm), poravnajte i pecite pola sata u rerni zagrejanoj na 180 ° C.
3. Pečen biskvit istresite na radnu površinu tako da mu donja strana sad bude gore i ostavite ga da se hladi. Ohlađen izbockajte štapićem za ražnjić.
Finalni postupak:
1. U šerpi na šporetu zagrevajte mleko, slatku pavlaku i kondenzovano mleko, pa polovinu tečnosti sipajte u tepsiju.
2. Vratite biskvit u tepsiju okrenut i dalje naopako, a potom ga prelijte ostatkom mlečne mešavine.
3. Kad se dobro rashladi i upije preliv premažite ga karamel sosom , secite na kocke i služite.











4 коментара:

  1. sjajan kolac, ja ga pravim 4 godine, karamel kupujem u cg, poslednji put sam letos uzela kantu od 5kg :) recept znam napamet, samo sto ja ne koristim ostro brasno i meko nego visenamensko i psenicni griz, veruj mi bolje je tako jer zrnastija struktura daje bolju teksturu od sundjeraste.
    vremenom sam i ukinula tre lece pa koristim samo slatku pavlaku i mleko koje imam trenutno hehe i uvek se brzo smaze.
    sjajan je uh :)

    ОдговориИзбриши
  2. Pravim upravo i stavila griza unjesto dijela brasna. Izgleda i u peci predobro! Hvala za recept

    ОдговориИзбриши